Revolutionen som kom av sig?

Inte ett spår har kunnat märkas av den revolution, som basunerades ut i Svenska Tennismagasinet och som skulle iscensättas på Svenska Tennisförbundets årsmöte. Hände ingenting?
Mannen bakom vapenskramlet, Magnus Berglund, förekommer på tennisbloggen vamosrafa.se som ”tennismange”. Före årsmötet producerade han fem långa och inte särskilt lättillgängliga inlägg i ämnet. På de snart två veckor som har gått efter årsmötet har inte kunnat läsas ett enda revolutionsord på bloggen!
Ej heller i årsmötesrapporteringen på tennis.se nämns ett dyft om Berglunds agerande eller måhända brist på agerande.
Pseudohändelse verkar vara ordet!

3 Responses to Revolutionen som kom av sig?

  1. Nisse skriver:

    Det ryktas om att han var där men inte yttrade sig alls…….

  2. Ola H skriver:

    En revolution kommer väl oftast från folket? ”Tennissverige” har inte agerat, tyckt, krävt eller initierat någon revolution.

    Kanske är det dags att backa lite och ta bloggandet på allvar, dvs inte alls. Med dagens teknik kan alla tycka vad och hur de vill hela tiden men innehållet eller sakligheten får var och en ta ställning till vilket gör det svårt. ”Jag bloggar – alltså finns jag” skulle en filosof idag ha sagt. Sanningen är att många småglin tycker mycket men fattar inget av idrottsrörelsens komplexitet eller dagordning. Gå in i en klubb och jobba om ni kan så mycket! Tyck inte och skriv framförallt inte ner människor anonymt. För mig är bloggandet den sista avskrädesplatsen men sp finns det människor som du Åke, som använder bloggverktyget begåvat. Synd att du är i ett så dåligt sällskap.

    Med detta sagt, inte alls så att vi inte kan diskutera, kritisera och förslå saker om Svensk Tennis, men kliv fram ur skuggan!

  3. Magnus Berglund skriver:

    Jag klev fram ur skuggan, var på plats på mötet och har gjort precis vad jag syftat på från början.

    Om någon på den här sidan (eller någon annanstans) önskar förändringar uppmanar jag att ni tar och gör dem. Detta istället för att bygga upp förväntningar på att någon annan ska göra dem åt er och sedan bli besvikna eller hacka på den som gör något.

    Det var ett bra årsmöte, jag har redogjort för det på samma ställe som jag skrev om det tidigare och jag har svarat i tidigare post här precis nyligen. Så här skrev jag i en kommentar för bara någon minut sedan:

    Sent svar men jag har tyvärr inte snokat rätt på alla inlägg kring ”revolutionen” förrän nu.

    Jag har förklarat många gånger kring vad som har varit syftet med min närvaro på årsmötet men inte så ”brett” som många kanske hade önskat. Jag skriver som sagt på vamosrafa.se och behöver kanske återigen påpeka att jag inte är samma person som ”VamosRafa”, att sida påverkar mitt varumärke och uppfattningar kring mig är något jag är väldigt medveten om. Man ska dock ha i minnet att det finns minst sagt spännnande personer som dagligen läser sidan och dessa har jag svårt att nå på andra sätt, om man vill vända perspektivet mot marknadsföring vill säga (sidan är i mitt tycke också väldigt underhållande).

    Jag har ingen önskan att ”vinna uppdrag” genom att ifrågasätta förbundets arbete i media. Faktum är att jag på årsmötet blev erbjuden att jobba med bland annat sponsringsfrågor men tackade nej – jag har att göra ändå och känner att det inte är ett steg i rätt riktning för mig – men erbjöd mig att hjälpa till ideellt. Sen dess har jag inte ens fått svar på mina mail till förbundet vilket säger en del.

    Årsmötet var enligt mig väldigt lyckat och att jag inte gick ut till alla landets klubbar innan mötet hade sin orsak det också. Jag hade aldrig varit på årsmötet innan och ville inte bygga upp förväntningar om att stå och skrika och gapa saker jag inte kan stå för, dessutom kom medias intresse för mina åsikter upp väldigt sent vilket gjorde det nästintill praktiskt omöjligt att sprida ”revolutionen” till tennis-Sverige.

    Självklart vill jag profilera mig själv, det vill alla, men var medvetna om att jag fått en hel del skit för vad jag sagt och argumenterat för. Vissa klappar en på axeln och sluter upp (de flesta) men ett fåtal beter sig mindre trevligt också. Kan också meddela att hade jag önskat profilera mig själv än mer hade jag som sagt varit betydligt flitigare i media och utnyttjat varenda kontakt jag har, både i press och i tennis-Sverige. PR är ett av de områden jag arbetar inom och jag har förståelse för hur man bygger och sprier en ordentlig ”buzz” om man vill det, kanske till nästa möte.

    För mig fortsätter ifrågasättandet så länge inget (positivt) händer. Det finns fortfarande enorma möjligheter och slut gärna upp, men förvänta er ingen väpnad revolution – så länge inte åsikter med argument räknas som vapen för då blir vi farliga.

    Hör gärna av er, finns på flera adresser och däribland tennismange@gmail.com som vi kan inleda diskussion på.

    Mvh
    Magnus Berglund

Kommentera

