Inte bara segrar räknas…

När sådant här dimper ner i inkorgen blir man förstås innerligt glad. Läs och begrunda!

Hej Växjö TS.
Jag har varit med min söner till Vetlanda där de deltagit i Ekenässpelen. Som tennispappa märkte jag av era ungdomar (framförallt i PS 12 o 14 för där spelar mina grabbar) på ett mycket positivt sätt. De var trevliga i sitt bemötande, goda vinnare och goda förlorare (!) och i övrigt ett sportsligt uppträdande på banan och utanför. Detta gjorde hela vår familj glad, min yngste son sa bla att han tyckte att flera av Växjökillarna var goda förebilder och jag kan bara instämma.
Jag har inget ont att säga om övriga från övriga klubbar, tvärtom, det var bra stämning under hela veckan men jag lade faktiskt speciellt märke till era killar som, i och med att de är några stycken, bidrog till god stämning.
Man skulle önska att det alltid vore så här trevligt på alla tävlingar men tyvärr har jag en del dåliga erfarenheter där både spelare, ledare och föräldrar betett sig illa (osportsligt) och skapat dålig stämning. Framförallt tycker jag att det ibland finns en missunnsamhet mellan föräldrar och spelare som jag inte märkte nåt av i Vetlanda.
Jag är av den uppfattningen att vi ska berömma varandra när vi gör något bra och det tycker jag att era killar har gjort. Uppenbarligen har era killar bra ledare och föräldrar, min uppfattning är att det går hand i hand.
Hälsa gärna era killar, deras ledare och föräldrar
Trevlig sommar
Anders Håkanson
Tennispappa och styrelseledamot
Ulricehamns TK

Sträck på er, ni VTS-juniorer som gjorde så föredömlig propaganda för er klubb i Vetlanda. Precis som Anders Håkansson skriver, skall självfallet berömmet även omfatta berörda  föräldrar och inte minst våra tränare, som lägger ner mycket jobb just på det som berörs i mailet. Att vara ute och tävla i tennis är mycket mer än att vinna!
Jag har inte träffat Anders Håkansson men uppskattar stort hans inställning att ”vi ska berömma varandra när vi gör något bra” och att han ger sig tid att skriva ner ett välformulerat mail i ärendet. Vi kanske ses på JSM i Strandbjörket?

2 Responses to Inte bara segrar räknas…

  1. Anders Håkanson skriver:

    Hej Åke. Jo, yngste sonen ska vara med i 12-årsklassen så vi dyker väl upp i Växjö på lördagen. Vore kul att träffa dig och höra lite om hur ni arbetar med attityder och uppträdande i Växjö TS.
    //Anders Håkanson

  2. fredrik rosengren skriver:

    Tror inte det finns några segrar i världen som kan matcha ett sådant mail. Vad Anders skriver betyder allt för oss som är privligierade att få jobba med ungdomar. Egentligen den enda som betyder något. När betyget är detta, känns det som att vi gemensamt har lyckats. Sträck på er alla. I alla fall jag blir otroligt glad och stolt över att vara VTS are med de värderingar som det innebär.

Kommentera

