Klargörande

Jag har förstått, att vissa VTS-medlemmar tydligen inte har klart för sig att åsikter, som framförs i denna blogg, är mina personliga. Av någon anledning sätter man likhetstecken mellan synpunkter som framförs här och VTS-styrelsens åsikter.
Så är naturligtvis inte fallet. Bloggen heter ju ”Åke Magnussons blogg”, vilket borde vara tydligt nog för att inse distinktionen. Om bloggen haft till syfte att vara ett språkrör för VTS-styrelsen hade den självklart haft ett annat namn.
Mycket av det som skrivs här berör tennisen i Växjö, men väldigt lite har direkt anknytning till vad som står på VTS-styrelsens agenda. Om något ämne har haft anknytning till en styrelsefråga, har det tydligt framkommit.
Vidare finns det tydligen synpunkter på, att jag då och då länkar från nyhetsnotiser på VTS´ hemsida till bloggen. Jag förstår inte vad som kan vara konstigt med det. I varje sådant fall har det varit just personliga kommentarer eller sidospår till ämnet ifråga, enbart i syfte att ge en bredare och, hoppas jag, kompletterande bild av händelsen ifråga.
Det, som sagts här, har inte nått mig direkt. Jag är ju tämligen tillgänglig i hallen, och kommentarsfältet på bloggen är ju ständigt öppet. Intressantast och tyngst väger förstås kommentarer, som inte döljer sig bakom anonymitetens täckmantel.
– – – – –
Trevligt SmP-förhands med helsidesbild på B-delens förstasida igår inför elitserien!

One Response to Klargörande

  1. Mackan skriver:

    Då kanske man ska fundera på varför vissa väljer att vara anonyma istället? Jo kanske för att de personer har en dotter eller son eller någon nära vän som spelar i klubben och känner till hur det funkar på sina håll. De kanske är oroliga över att deras nära och kära ska drabbas om de säger sina namn här. . .

Kommentera

