”Jojje”!

JojjeKommer ni ihåg honom, ”Jojje” Karavidas?
Av en ren tillfällighet upptäckte jag ”Georg Karavidas Växjö TS” i deltagarförteckningen för Karlskronavakan Wilson Cup, som genomförts i helgen.
Bilden visar ett parti av lottningsträdet för herrsingelklassen. Det gick tydligen inte så bra, ”Jojje”, men kul att du tillbaka i tenisen!
För er, som inte var med i början av 90-talet, kan upplysas att den genomtrevlige ”Jojje” var mycket framgångsrik som liten knatte. Andreas Vinciguerra var bäst i åldersklassen, men ”Jojje” ingick i gruppen närmast under.
Tyvärr började ”Jojje” växa ovanligt sent, vilket var en orsak till att han släppte tennisen alldeles för tidigt. En annan var kapaciteten å huvudets vägnar, som bidrog till att han tidigt prioriterade skolan.
Men återigen, kul att se dig i resultatlistorna, ”Jojje”!

One Response to ”Jojje”!

  1. Georg Karavidas skriver:

    Mycket besviken att göra en sådan bedrövlig comeback efter 16 års uppehåll (farsartad tillställning mitt i natten där tävlingsledningen fick ringa och väcka mig..). Lika glad blev jag emellertid när tränaren idag sa att jag var omnämnd i Åkes blogg. Tack för fina ord.! Tyvärr har jag i princip inte varit i Växjö sedan flytten efter gymnasiet men jag har via ”säkra källor söder om suez” hört att det går bra för er.

    Styrkan i slagen finns där numera (sannolikt hårdare än David Winberg någonsin har slagit) medan orken är betydligt sämre. Serven behöver ej vidare kommenteras …

    Går julskinkan fortfarande?

    Vh// Georg

Kommentera

