tennis.se höjer ribban

Tennis.se håller definitivt på att leva upp till de löften, som ställdes vi nylanseringen för ungefär ett år sedan. Hemsidan har, framför allt de senaste månaderna, berikats med en hel del läsvärt inom ämnesområden som inte förekommit tidigare.

Detta sagt inte bara för att man idag återfinner ett mycket läsvärt inslag om Kajsa Rinaldo-Persson. Kajsa är förstås väl värd uppmärksamheten efter sin strålande öppning på utomhussäsongen.

Man gläds över Kajsas sansade och välbalanserade svar på Johanna Jonssons frågor som t ex de här (det först handlar om tennis och skola):

– Det är skönt att se bort från tennisen en stund. Jag gillar att bara vara som vanligt, vara med andra kompisar och inte bara tennismänniskor. Det är viktigt för mig att släppa det någon gång.
– Tennisen är tuff med allt runtomkring. Det kan bli väldigt ensamt ibland, man vinner själv och förlorar själv. Men det är kul i sig också. Jag har alltid tyckt om individuell idrott, säger hon.

Överlag visar svaren ovanligt gott omdöme för att komma från en 17-åring men också en stark vilja att slå sig fram på de internationella arenorna. Kajsa tycks fortfarande stå med båda fötterna stadigt på jorden.

Den här slutklämmen, som handlar om Elias Ymers och Christian Lindells framgångar i Paris sitter lika fint (rödmarkeringen är min egen):

– Klart att man blir inspirerad. Det känns lite småsjukt att man har sett dem spela så himla mycket. Det är inspirerande – kan de så kan jag.

 

4 Responses to tennis.se höjer ribban

  1. magne skriver:

    Blev överraskad att Kajsa bedriver största delen av sin träning hos Ready Play. Växjö har väl alltid varit kända för att ha hög kvalite på sin träning eller har hon svårt att hitta sparring där?

  2. Mats N skriver:

    Förstår inte riktigt hur du menar? Med en heltidstjänst + lite till så matchar man knappt helideella swetennis!?

    Att ge sig på internationell tennis med tredjehandsuppgifter är döfött…

    • Åke Magnusson skriver:

      Det är möjligt att jag blev lokalpatriotiskt påverkad av inslaget om Kajsa, men jag vidhåller ändå det jag skrev i ingressen. Men visst, mycket återstår säkert att göra.
      Jag uppskattar också Swetennis, men jämförelsen med tennis.se är bara delvis relevant.

  3. Ola H skriver:

    Men allvarligt, vad har egentligen hänt på tennis.se sedan ”den stora lanseringen” skedde i samband med Swedish Open förra året? Det är gul färg i sidhuvudet, det har varit mer internationell tennistext, kanske på bekostnad av nationell tennis? Rapporteringen om det viktigaste har inte varit bättre, snabbare eller speciellt mycket annorlunda än tidigare? Visst, lite bra videosnuttar under tex Fed Cup, men av externa aktör och färre videointervjuer totalt sett än tidigare?

    Sedan undrar jag vad det kostat med att låta en helextern aktör ta över förbundets kommunikation och vad som ingår mer? Det vet jag inget om men man undrar?

    Till sist tycker jag visst det kan vara kul med en krönikör, men varför välja en ”kvällstidningsjournalist” som söker uppmärksamhet. Hade hellre sett och läst någon kunnig person innifrån, tex Fidde?

Kommentera

