För tidigt att ropa hej

Svenska Tennisförbundet hade årsmöte i Jönköping igår. Rapporten på tennis.se handlar mest om de omfattande förändringarna i styrelsebesättningen.

Den för alla klubbar mest intressanta frågan, förslaget om höjd medlemsavgift, uppmärksammas i korthet på sista raden. Beskedet är, att styrelsen tog tillbaka förslaget. Dock, man skall ju som bekant inte ropa hej förrän man är över bäcken.

Lite mer kött på benen får man nämligen i Jonas Arnesens blogg. I ett videoinlägg, som innehåller en lång rad reflexioner kring svensk tennis´ status och fraamtid, förmedlar den alltid initierade Jonas, att frågan inte är begravd. Den kommer upp på ett extra årsmöte i höst. Gå in och läs!

3 Responses to För tidigt att ropa hej

  1. Jonas skriver:

    Hej Åke! Tack för uppskattande ord. Ja, styrelsen hade inget annat val än att dra tillbaka sitt hårt kritiserade förslag. Styrelsens förhoppning är att nu få igenom det på ett extra årsmöte i höst. Blir så fallet lär höjningen inte kunna ske redan 2017 – det är i alla fall så jag uppfattade reaktionen från de regionrepresentanter jag talade med. Mvh Jonas

  2. Mats N skriver:

    Eller så kommer tennissverige fram till att just detta behövs för att kunna satsa vidare och ger styrelsen det mandatet!? Jonas A har så vitt jag vet inte rösträtt på årsmötet, har aldrig verkat i en klubb som ledare el funktionär o skall därför i ur o skur inte alltid ges tolkningsföreträde…

  3. Jonas skriver:

    Mats N har helt rätt i att jag inte har rösträtt på årsmötet. Däremot är han – som så ofta – dåligt påläst i övrigt. Mats N vill uppenbarligen begränsa åsiktsfriheten till dem som har rösträtt men jag tror på en bredare demokrati. Ju fler som får säga sitt desto bättre. Med det sätter jag punkt för mig i just denna fråga men återkommer säkert i andra ämnen. Mvh Jonas

Kommentera

