Stort, Daniel!

askan1Karlskronatränaren Daniel Brodén är en av de finaste människor jag känner inom tennisvärlden. Då tänker jag inte i första hand på hans alltid föredömliga uppträdande, då han besöker oss i Strandbjörkshallen eller på utebanorna i Strandbjörket.

Nej, det jag högaktar den genomsympatiske blekingen allra mest för, är det, som bilden och länken till Daniels facebooksida belyser. För tredje gången, tror jag, då Brynäs gästade Karlskrona, bjöd Daniel ned ”Askan” till ”Pinan” för gemensamt matchbesök.

Alla gäster i Strandbjörkshallen, som växlar några ord med ”Askan”, får snabbt klart för sig, att förutom VTS finns tre klubbar i VTS-profilens hjärta. Öster, Brynäs och Liverpool har ”Askans” hängivna stöd i vått och torrt. Men ingen har gått vidare med så imponerande medmänsklighet som Daniel.

Jag har varit med på ”Askans” resa  hela vägen från det han började som Kurts och ”Kåckes” bollkalle i barracudan. För mig är det enkelt, att inse hur mycket din insats betyder, Daniel. Du är värd ett medmänsklighetens nobelpris.
– – – – –
Det kan tilläggas, att när ”Askan” fyllde 40, uppvaktade VTS med resa till London och Fulham – Liverpool i Premier League. Kurt Magnusson var ressällskap.

One Response to Stort, Daniel!

  1. P-A Lindeborg skriver:

    Gott Åke!
    Både Daniel o Askan är såna gelgjutna goa tennis-/idrottskillar så det är fantastiskt att följa!!
    Du är förresten också givetvis välkommen att besöka oss i Kallekrona o inspektera bl.a våra fina gräsbanor.
    Härliga tider!
    P-A Lindeborg

Kommentera

